Інноваційна робота педагогічних працівників

Інноваційна діяльність Харківського ліцею № 29 спрямована на формування творчої особистості учня на основі зростання професіоналізму вчителя у світлі застосування сучасних інноваційних технологій навчання.

Педагогічний колектив школи використовує технологію особистісно-орієнтованого навчання, ключовими ознаками якого є: опора вчителя на суб'єктний досвід учня (на відміну від "суб'єктивний", який передбачає, що десь існує ще й об'єктивний, тобто правильний досвід), не несе в собі негативної оцінки. Поняття вживається на означення обумовленого процесом соціалізації емоційно-ціннісного ставлення особистості до певного факту, явища); суб'єкт-суб'єктні відносини учасників освітнього процесу (учень стає суб'єктом діяльності тільки тоді, коли реально може впливати на неї на всіх етапах: цілевизначення, планування, організації, рефлексії, оцінювання); діяльнісна основа (учні вчаться самостійно здобувати і застосовувати знання).Також, інформаційно-комунікаційні технології(С. Раков, Г.Єльнікова, Р.Гуревич та ін.) для створення добротного інформаційного середовища на шляху переходу до інформаційного суспільства.

Вчителі англійської мови, німецької мови; вчителі початкових класів впроваджують технологію інтерактивного навчання О.Пометун. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; учитель і учень є рівноправними суб'єктами навчання. Технологія передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем.

Вчитель математики Загоскіна М.Є. та вчитель української мови та літератури Прощенко Л.М. впроваджують технологію інтенсифікації навчання на основі схемних та знакових моделей навчального матеріалу(В.Шаталов). Суть цієї технології полягає у кількаразовому вивченні навчального матеріалу з використанням схемно - знакових моделей.

Вчителі англійської мови використовують Проектні технології (І.Єрмаков, А. Пуліна, М. Ступницька та ін.). Суть технології полягає у формуванні вміння в учителя й учня виділяти й обирати найбільш цікаві й практично значущі теми для проектів, оволодінні значним арсеналом методів дослідження (аналіз літератури, пошук джерел інформації, збір та обробка даних, висування гіпотез та методів їх вирішення тощо). Впровадження технології дозволяє вчителю надати пріоритет різним видам самостійної діяльності учнів. Також, для створення умов для активної спільної навчальної діяльності учнів у різних навчальних ситуаціях вони впроваджують технологію співпраці (Г. Ільїн, Г. Щукіна, Г. Селевко та ін.) та технологію комунікативного навчання іншомовної культури (Є.І. Пассов), суть якої полягає в навчанні на основі іншомовного спілкування.

Також, вчителями школи активно впроваджуються технології критичного мислення, cinema-технології та кейс-метод, технології коучингу (на уроках англійської мови). Технологія педагогічного коучингу також впроваджується в управлінську діяльність закладу.

Інноваційний пошук учителів знаходиться в колі проблем використання компетентнісно зорієнтованих завдань, застосування ефективних форм організації самостійної роботи учнів, прийомів створення позитивної мотивації учнів до навчально-пізнавальної діяльності, соціалізації освітнього середовища.

Вчителі закладу завжди беруть участь у проведенні методичних заходів, де діляться своїм досвідом роботи з певних питань. Так в цьому навчальному році на високому рівні було підготовлено та проведено педагогічну майстерню для вчителів англійської мови міста.

№ з/п

Предмет

П.І. по Б. учителя

Форма колективної роботи

Тема

1

2

3

4

5

1

Англійська мова

Підченко К.В.

Майстерня цифрових навичок для вчителів англійської мови «Teaching skills factory».

(міський рівень)

«Використання різних Інтернет-платформ для створення і застосування он-лайн-завдань та ігор на уроках англійської мови в умовах змішаного та дистанційного навчання»

З метою контролю за станом інноваційних процесів у школі здійснюється моніторинг:

1. рівня навчальних досягнень учнів (по класах, по предметах, індивідуальних досягнень);

2. рівня фахової майстерності педпрацівників, результативності вчителів, учнів;

3. рівня комфортності навчання учнів, стану здоров’я учнів;

4. рівня навчальних досягнень учнів з профільних предметів (англійська та німецька мова);

5. рівня навчальних досягнень учнів з предметів, які здаються у форматі ЗНО/НМТ.

Вибір інноваційних технологій обговорюється на засіданнях методичної ради та пояснюється тим, що ця система навчання найбільш підходить для реалізації стратегічних завдань та специфіки закладу, так як вона спрямована на самореалізацію особистості вчителя та учня, посилення цілеспрямованості, системності, індивідуалізації навчального процесу та самостійності учнів.

Кiлькiсть переглядiв: 0