Шкільна медіатека – ресурсний центр
забезпечення якості освітнього процесу
Забезпечення навчально-виховного процесу та самоосвіти шляхом формування шкільного інформаційного банку на різних видах носіїв інформації, його максимального використання, інформаційного та бібліотечного обслуговування учнів і педагогів – основна задача шкільної медіатеки. Завдання, що стоять перед національною школою сьогодні, зумовлюють трансформацію бібліотек навчальних закладів, сприяють їхньому реформуванню в бібліотечно-інформаційні центри, що не тільки збирають, зберігають і розповсюджують інформацію для удосконалення знань учнів, але й сприяють підвищенню професійної майстерності педагогів. Усе це потребує змін у формуванні інформаційних ресурсів бібліотек, технічному оснащенні, професійній компетентності бібліотечних працівників як учасників навчально-виховного процесу.
У шкільних бібліотечних фондах – обмежена кількість літературних творів українських та зарубіжних письменників, які вивчаються за новими програмами, науково-педагогічної, дитячої, довідкової літератури. У навчально-виховному процесі використовується література, яка вже не відповідає санітарно-гігієнічними нормам.
Комп'ютеризація шкільних бібліотек міста, підключення їх до мережі Інтернет, наявність сторінок «Шкільна бібліотека» на Web-сайтах навчальних закладів та персональної електронної пошти створили реальні умови для трансформації шкільних бібліотек у медіатеки.
Термін “медіатека” пов'язаний, перш за все, зі збагаченням видової структури фондів книгозбірень електронними носіями інформації – мультимедіа, а саме: колекції зображень, текстів і даних, що супроводжуються звуком, відео, анімацією та іншими аудіовізуальними ефектами, враховуючи інтерактивний інтерфейс та інші механізми управління, та, по-друге,з новими формами обслуговування учасників навчально-виховного процесу.
Переваги медіатеки для користувачів суттєві:
- використання безмежних документальних ресурсів (тільки інформаційні ресурси мережі Інтернет сьогодні складають понад 10 мільярдів документів (веб-сторінок), до яких практично можливий вільний доступ користувача;
- якісно нове забезпечення умов роботи для кожного відвідувача. У медіатеці відвідувач залучається до нової для нього самостійної діяльності з отримання різних видів інформації (вербальної, образної, текстової, слухової, графічної) за короткі проміжки часу;
- змога скористатися різними інформаційними засобами для створення творчих продуктів у процесі навчальної діяльності, організація корпоративної або власної веб-сторінки з будь-якої теми;
- участь у конференціях, форумах, диспутах одночасно;
- збільшення питомої ваги самостійності користувача у виборі джерел та організації власної навчальної діяльності.